Op zoek naar geluk·Strijd tegen de kilo's

De strijd tegen de kilo’s

Tja, ook dat heeft te maken met geluk. Of beter gezegd met gelukkig zijn. Of juist niet. Wanneer je dat even niet hebt of bent, dan ga je vaak zoeken naar manieren om troost te vinden. De één doet dat met verdovende middelen, de ander gaat juist heel veel de natuur in of shoppen en ik? Ik doe dat met eten helaas. En nee, daar ben ik niet trots op, maar het is wel wie ik ben.

Vorm van troost

Ja, wanneer ik me niet happy voel, door een moeilijke periode ga of niet lekker in mijn vel zit, dat ga ik eten. En nee, dan kies ik natuurlijk niet voor de gezonde en verantwoorde maaltijden en snacks maar dan ga ik voor een vette hap, chips, nootjes, chocolade en dat soort dingen. Dat dat niet goed is, dat hoeft niemand me te vertellen. En dat ieder pondje door het mondje gaat weet ik ook. Vaak genoeg vraag ik mezelf na het leegeten van een zak chips ook af waar dat nou goed voor was. Maar op het moment dat ik dat doe, is dat voor mij de enige troost. Voor even dus, want daarna ga ik mezelf verwijten maken over het opeten van een dergelijk iets. En toch… blijf ik het doen.

Foto door icon0.com op Pexels.com

De wil is er wel

De wil om echt actief wat aan mijn gewicht te doen is er zeker wel. En ergens weet ik ook dat ik het kan, want het is me eerder gelukt om flink wat kilo’s af te vallen. Kilo’s die er nu helaas weer aanzitten. Ik heb me het afgelopen jaar mede door mijn scheiding simpelweg teveel laten leiden door mijn emoties en daar met eten teveel aan toegegeven.

Stok achter de deur

Ik ben ervan overtuigd dat wanneer ik kilo’s ga verliezen, ik er op alle manieren veel baat bij heb. Een groter zelfvertrouwen, een betere conditie en dat soort dingen meer. Het enige nadeel: ik zal moeten gaan shoppen voor nieuwe kleding. En shoppen is nou niet bepaald mijn hobby. Mijn blog kan voor mij een extra stok achter de deur zijn omdat ik je hier meeneem in mijn zoektocht naar geluk en ook het afvallen kan zorgen voor een groter geluksgevoel.

Ben jij veel afgevallen? Wat deed dat voor jou geluksgevoel?

3 gedachten over “De strijd tegen de kilo’s

  1. Heey, weer aan het bloggen? Leuk! Ik ben ook weer bezig met afvallen, maar vooral omdat dat nou eenmaal beter is voor mijn lijf. Het heeft wat jaren gekost hoor, maar ik kan inmiddels oprecht zeggen dat die kilo’s niks meer doen met mijn geluksgevoel.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.