1940-1945·Blogprompt·Op zoek naar geluk

Blogprompt #3: Welke boeken wil ik lezen?

Welke boeken wil je lezen?

Een nieuw artikel in mijn reeks voorgestelde berichten. Vandaag over de boeken die ik nog wil lezen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik me niet vaak genoeg de tijd gun om te lezen. En toch wil ik dat meer gaan doen. Doordat ik een e-reader heb kan ik mijn boeken natuurlijk ook heel goed meenemen. En toch heb ik ook een aantal boeken “gewoon” als echt boek. Welke boeken wil ik nou lezen? Of ben ik momenteel aan het lezen?

Master your mindset; Michael Pilarczyk

Van mijn zusje kreeg ik het boek Master your mindset van Michael Pilarczyk. Een boek vol met vragen zoals:

  • Hoe ziet jouw mooiste leven eruit. Heb je daar wel eens over nagedacht?
  • Wat wil je écht? Ontdek je mogelijkheden, haal het beste uit jezelf en maak je dromen waar.
  • Waarom doe je soms niet wat je wél zou willen doen? Het zijn belemmerende gedachten die je tegenhouden te doen wat je werkelijk wilt. Michael legt uit hoe je die gedachtepatronen kunt doorbreken door je mindset opnieuw te programmeren.

Dit boek gaat over levensvragen

  • Wie ben je?
  • Waarom doe je wat je doet?
  • Hoe ziet jouw mooiste leven eruit?
  • Wat wil je écht?

Vragen die mij ook zonder het lezen van het boek wel bezig houden. Dit is overigens geen boek dat ik in één ruk uitlees. Ik lees het in stukken. Af en toe een deel want als ik teveel in één keer lees, dan neem ik het toch niet volledig op.

Master your mindset

DE BEVRIJDING VOLGENS OOGGETUIGEN

Andere boeken die ik graag lees zijn boeken over de Tweede Wereldoorlog. Zowel boeken over de tragedisch in de kampen, denk bijvoorbeeld aan de fotograag van Auschwitz, maar ook verhalen die ooggetuigen nog hebben kunnen vertellen.

Met Sinterklaas kreeg ik het boek “de bevrijding volgens ooggetuigen”. Mei 1945 was een blije en onzekere tijd. Mensen konden uitzinnig van vreugde zijn over de bevrijding en tegelijk was het een periode van chaos en verdriet, van niet-weten en van onzekerheid over het lot van naasten. 75 jaar na dato zijn de verhalen van deze Zuid-Hollandse ooggetuigen nog altijd ontroerend en aangrijpend. 1

1 Bron: Erfgoedhuis Zuid-Holland

Welke boeken wil jij graag lezen?

Een gedachte over “Blogprompt #3: Welke boeken wil ik lezen?

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.